Досвід роботи вихователя



Досвід роботи

Вихователь - це особа, яка за дорученням народу має повсякденний
   доступ до найдорожчого народного багатства - душі, розуму, почуттів дітей,
   підлітків і юнаків. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені,
   вистраждані протягом століть, з другого - багатство народу, його майбутнє,
   його надія - молоде покоління. Вихователь творить найбільше
   багатство суспільства - Людину...

                                                          В. О. Сухомлинський

     Педагогічний стаж роботи у даному навчальномузакладі – 3,5 роки.
   Проблема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу: «Формування єдиного колективу групи та моральних якостей особистості».
Педагогічне кредо:  «Виховувати з любов’ю, постійно рухатися вперед, не зупиняючись на досягнутому! »
   Вихователь — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, педагога, батьків, громадськість. На мою думку, класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.
 Вихователь повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька.
На мою думку, діяльність класного керівника дуже цікава, багатогранна, трудомістка. Вона пов’язана з непередбаченими труднощами, невдачами, навіть розчаруваннями, а іноді – з безсонними ночами,сльозами… Все це так. Але коли бачиш, як на твоїх очах  виростає
Людина, як збагачується її духовний світ, як дитина починає усвідомлювати своє місце в житті, а у вирішенні проблем шукає підтримки в тебе і вдячна за це, забуваєш про прикрощі і безсонні ночі, а душунаповнюєпочуття глибокого задоволення.Сподіваюсь, що моя любов зігріє їх серця таторкнеться дитячих душ.
В даний час є класним керівником ІІ курсу (21 групи). За ці місяці я пройшла шлях виховання ліцеїстів де відбувається формування цінностей колективу, які намагаються утвердитися в колективі через органи самоврядування, через вираження своїх морально-етичних позицій.В практику виховної роботи з групою впроваджую модель виховної системи, основану на ідеях педагогіки життєтворчості, яка найповніше розкриває смисл існування людини у світі.
        В роботі вважаю головним забезпечення розвитку особистості кожної дитини, її творчого потенціалу. Відносини з дітьми будую на принципах співробітництва, співтворчості і пам’ятаю, що педагог може допомогти дітям розвивати почуття прекрасного, пробудити творчі сили.
        Усвідомлюючи, що виховательє для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством і дитиною, прагну створити сприятливі умови для формування особистості, внести необхідні корективи у процес виховання, скоординувати зусилля педагогів, сім’ї , соціуму. В своїй роботі керуюсь принципом:допомогти дитині знайти свій ключ до успіху, створити умови, у яких вона розкриватиме свої здібності, творитиме своє життя, зростатиме духовно, творчо, інтелектуально й самовдосконалюватиметься.
       Розуміючи важливість виховної діяльності вихователя, відповідально виконую свої обов’язки, докладаю всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності. У своїй діяльності використовую різноманітні традиційні та інноваційні форми виховної діяльності - головне, щоб вони давали бажаний результат. Серед них:
-          ділові ігри;
-          тренінги;
-         усні журнали;
-          турніри інтелектуальних ігор;
-         брейн-ринги;
-          години спілкування;
-          бесіди.
Одним із основних пріоритетів у роботі є згуртування ліцеїстів та батьків групи в єдиний, дружній колектив через участь у спільних творчих: День іменинника, родинні свята, екскурсії, походи на природу.
     Поряд з традиційними формами роботи використовую інноваційні колективні й індивідуальні форми співпраці з батьками: прес-конференції, дискусії, круглі столи, батьківські тренінги.
 Залучаю батьків до проведення виховних годин, екскурсійних подорожей, загально-ліцейських заходів та родинних свят. До батьківських зборів готуюся ретельно та заздалегідь. Усім батькам на зборах завжди готую план проведення зборів, поради батькам в друкованому вигляді.Крім того, часто проводжу з класом психологічні тренінги, анкетування, діагностування.
         Прагну працювати творчо, а тому завжди пам’ятаю слова В.Сухомлинського: «Якою талановитою не була б людина, але якщо вона не вчиться на досвіді інших, то ніколи не буде хорошим педагогом». Прагну самокритично оцінювати свою діяльність, її результати, намагаюся швидко адаптуватися в умовах соціальних змін. І вірю у слова М.Свєтлова:


«...Жизнь – это чудо,  а чуда не запретишь. Даздравствует амплитуда – то падаешь, то летишь!»,бо перемога - це доля щасливихта оптимістичних».

Немає коментарів:

Дописати коментар